Valencià

Diumenge 6 d'abril a Vinalesa vam acudir  a les trobades d'escoles en valencià tot un autobús de l'IES Federica Montseny. Allí vam participar ben activament en la cercavila  i després vam muntar una carpa multitaller en què xiquetes i xiquets podien confeccionar "menjalliibres", polseres, recipients de serpentines, trenetes, maquillatge... Tot amb un sol que queia a plom i molta gent que plenava de gom a gom tots el carrers. Com tots els anys va ser una festa reivindicativa pel valencià a les escoles. Podreu veure el reportatge gràfic fent clic sobre aquesta imatge.

El passat dijous 21 de novembre, el grup de 2n C d’ESO va fer una excursió a València al centre OCCC amb la finalitat de conèixer l’escriptor Enric Lluch, aprofitant els dies de la campanya “Plaça del llibre”.

Només començar va mostrar la seua proximitat seient prop nostre i vam sentir-nos com en família. Durant tota la trobada ens va presentar llibres d’ell i d’altres autors que ens podien interessar. Sempre els relacionava amb experiències personals i anècdotes curioses. També ens animava a escriure, a llegir, a olorar els llibres i gaudir-los. Tots som número 1 ja que som únics al món i tots i totes podem ser els millors amb esforç i autoconfiança. Ell remarcava que ningú és profeta en la seua terra, ja que la majoria de la seua obra es llig a Amèrica, però a pesar d'això estava content que algú llegira les seues obres en valencià.

Per ell, qualsevol situació quotidiana podia acabar convertint-se en un relat de ficció. Ens va fer veure que fer literatura podia ser molt fàcil i aquest moment sempre li l’agrairem.

Durant la trobada coincidírem amb els reporters de TV3 i vam eixir per la tele! Ací està l'enllaç a la seqüència que emeteren al Telenotícies vespre.

Grup 2n C ESO