El IES Federica Montseny ha participado en un proyecto acogido al programa de incentivos ligados al autoconsumo y almacenamiento, con fuentes de energía renovable, así como a la implantación de sistemas térmicos renovables en el sector residencial en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, financiado por la Unión Europea - NextGenerationEU. El proyecto ha tenido un coste de 48.394,16€ y el importe de la ayuda recibida es de 42.525€.

certificado

El centro cuenta con un sistema fotovoltaico instalado en la cubierta plana del centro, con una estructura fabricada por Coplanar Falcat. La estructura dota a los módulos fotovoltaicos de la inclinación adecuada.

 tejado

tejado2

tejado3

 

Para la conversión de la corriente continua procedente de los panenes fotovoltaicos a corriente alterna útil para abastecer los consumos del punto de la instalación, se ha instalado un inversor trifásico Solis S5 con una potencia de 60Kw.

El sistema fotovoltaico cuenta con un sistema de monitorización integrado facilitado por el propio fabricante. Utiliza los datos recogidos por el Solis Export Power Manager 3-5G y a través de su plataforma. Se pueden observar al instante todos los datos energéticos de generación, consumo y vertido a la red.

 

 

PROJECTES DEL CURS 2021-2022

DEL DEPARTAMENT DE SANITAT

EN COL.LABORACIÓ AMB

L'ONG FARMAMUNDI

 

Durant el curs passat es van dur a terme al nostre centre dues experiències d'aprenentatge-Servei i una experiència d'Aprenentatge per a l'acció dins del projecte de l'ONG Farmamundi “Maletí Pedagògic: La salut és a la teva mà-Fase III”.

Ha estat un procés enriquidor i una feina conjunta de professorat, alumnat i algunes entitats socials de l'entorn del nostre centre.

Aquestes metodologies innovadores, participatives i horitzontals han permès a l'alumnat participant treballar continguts com ara l'Agenda 2030, els drets humans i l'equitat de gènere, obtenint molts aprenentatges significatius i bones pràctiques.

Gràcies a l'alumnat per la il·lusió, la implicació i el temps dedicat a aquesta tasca.

Gràcies al personal tècnic de Farmamundi, especialment a Marcela Hincapié per guiar-nos i proporcionar-nos el material pedagògic complementari.

Gràcies a l'Ajuntament de Burjassot i al Patronat Francisco Esteve per obrir-nos les portes. I finalment, gràcies a la direcció de l'IES Federica Montseny pel suport i la confiança.

Et convidem a conèixer aquestes experiències del nostre centre a partir de la veu dels protagonistes, així com els materials produïts.

https://lasaludestaentumano.saludglocal.org/comunitat-valenciana/ies-federica-montseny-es/

Així mateix, pots descobrir i saber més sobre el projecte “Maletí Pedagògic: La salut és a la teva mà” de l'ONG Farmamundi a la nostra comunitat, a través d'aquest link: https://bit.ly/lasaludestaentumanoCV, o conèixer el seu treball complet visitant farmamundi.org 

 

Des de juliol fins a octubre de 2018, un grup de professores i professors de l'IES Federica Montseny ha participat en diferents mobilitats dintre del programa ERASMUS+ “Educació inclusiva i intercultural a través de les TIC” finançat per la Unió Europea.

El passat mes d'agost les professores Nuria Idáñez i Teresa Blay van realitzar una mobilitat de dues setmanes en Brighton. L'objectiu principal era millorar les competències lingüístiques en anglés i procurar una immersió total en la llengua i cultura angleses. A més a més, l'alumnat dels cursos d'anglés era de diferents nacionalitats la qual cosa va afavorir un ambient multicultural molt enriquidor. El curs, a més de contribuir a la millora de les diferents competències en llengua anglesa, va aportar noves metodologies i enfocaments que es poden adaptar a la pràctica docent.

Img1img2

També el passat més d'agost, els professors Joa Diez i Hector Gras van participar en una mobilitat de dues setmanes a Malta per a realitzar un curs d'inclusió i actualització de les noves tecnologies en l'aula. L'objectiu principal d'aquesta mobilitat era aprofundir de manera pràctica i aplicada en la utilització d'aquestes tecnologies com a mitjà per a millorar l'aprenentatge dels alumnes, i com utilitzar diferents eines digitals per a crear i difondre material didàctic. El curs va resultar molt interessant i va proporcionar multitud d'eines que faciliten no solament crear material per al treball en l'aula i fora d'ella, sinó que permet que els alumnes creuen el seu propi material.
D'altra banda, en tractar-se del Projecte Erasmus, es buscava establir contacte amb professors d'altres països, amb la finalitat de crear noves oportunitats de cooperació i aprenentatge. Així, el curs va permetre conèixer docents de països com França, Croàcia, Bulgària i Finlàndia.

 

img3img4

 

Finalment en setembre, Les professores Teresa Blay i Carmen Llopis, van realitzar un curs de formació de dues setmanes a Dublín. La finalitat ha sigut formar-se en l'ús de tablets i apps educatives que permeten aprofitar el potencial de les noves tecnologies per a implementar tàctiques d'aprenentatge efectiu en les aules. A més de conèixer noves eines, s'han realitzat contactes amb professorat de centres d'Alemanya, Itàlia i Bulgària que permetran l'establiment de llaços entre aquestes institucions, amb l'ànim d'afavorir la internacionalització i el coneixement d'altres realitats i països entre l'alumnat.

img5img6